Temir yo‘l sohasidagi ustuvor vazifalar belgilandi
O'zbekiston
Prezident Shavkat Mirziyoyev 27-may kuni temir yo‘l sohasidagi dolzarb vazifalar taqdimoti bilan tanishib, tranzit, infratuzilma va servisni rivojlantirish bo‘yicha ustuvor vazifalarni belgilab berdi.
Davlat rahbarining 2023 yil 10 oktyabrdagi qaroriga muvofiq, O‘zbekiston temir yo‘l sohasida keng ko‘lamli islohotlar amalga oshirilmoqda. "O‘zbekiston temir yo‘llari" aksiyadorlik jamiyati tizimli transformatsiyadan o‘tdi: sohaga oid bo‘lmagan aktivlar optimallashtirildi, ortiqcha funksiyalar bekor qilindi, yer uchastkalari berildi. Natijada ilgari zarar ko‘rib ishlagan kompaniya 2024-yilni 47 milliard so‘m sof foyda bilan yakunladi. Ixtisoslashgan "Temiryo‘lkargo" kompaniyasining tashkil etilishi yuk vagonlaridan foydalanish samaradorligini ikki barobar oshirish imkonini berdi.
Xalqaro yo‘nalishlarning o‘sishi alohida ta’kidlandi: ilk bor Xitoy-Turkiya yo‘nalishida yuk poyezdlari qatnovi yo‘lga qo‘yildi, yangi tarkiblar faol kirib kelmoqda, reyslar soni ortib bormoqda. Shu bois infratuzilmaning o‘tkazuvchanlik qobiliyatini bosqichma-bosqich kengaytirish vazifasi qo‘yildi.
Ayniqsa, tashqi yuk oqimining 70 foizi "Chuqursoy" stansiyasiga to‘g‘ri keladigan Toshkent shahrining chekka hududlarida bu masala juda dolzarb. Bu tirbandliklar, kechikishlar va qo‘shimcha xarajatlarga olib keladi. Poytaxt yukini yengillashtirish maqsadida Yangiyo‘l tumani va Yangi Toshkent yaqinida yirik yuk stansiyalarini qurish, shuningdek, shaharga kirmasdan yuk tashish hajmini ikki baravar oshirish imkonini beruvchi "Ozodlik - Guliston" aylanma liniyasini yotqizish taklif etilmoqda.
Yangi loyihalar orasida Samarqand - Urgut temir yo‘l liniyasi ham bor. Rejadagi 54 kilometrdan 7 kilometri qurib bitkazildi. "Urgut" iqtisodiy zonasi hududida 2 ta vokzal va 2 ta yuk stansiyasi quriladi.
Qo‘shimcha ravishda temir yo‘l xizmati sifatini oshirish: vokzallarga kirishni yaxshilash, turizm infratuzilmasini yaratish, avtoturargohlarni kengaytirish, elektropoyezdlarni sotib olish va yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatishni yaxshilash masalalari muhokama qilindi.
Xalqaro yo‘nalishlarning o‘sishi alohida ta’kidlandi: ilk bor Xitoy-Turkiya yo‘nalishida yuk poyezdlari qatnovi yo‘lga qo‘yildi, yangi tarkiblar faol kirib kelmoqda, reyslar soni ortib bormoqda. Shu bois infratuzilmaning o‘tkazuvchanlik qobiliyatini bosqichma-bosqich kengaytirish vazifasi qo‘yildi.
Ayniqsa, tashqi yuk oqimining 70 foizi "Chuqursoy" stansiyasiga to‘g‘ri keladigan Toshkent shahrining chekka hududlarida bu masala juda dolzarb. Bu tirbandliklar, kechikishlar va qo‘shimcha xarajatlarga olib keladi. Poytaxt yukini yengillashtirish maqsadida Yangiyo‘l tumani va Yangi Toshkent yaqinida yirik yuk stansiyalarini qurish, shuningdek, shaharga kirmasdan yuk tashish hajmini ikki baravar oshirish imkonini beruvchi "Ozodlik - Guliston" aylanma liniyasini yotqizish taklif etilmoqda.
Yangi loyihalar orasida Samarqand - Urgut temir yo‘l liniyasi ham bor. Rejadagi 54 kilometrdan 7 kilometri qurib bitkazildi. "Urgut" iqtisodiy zonasi hududida 2 ta vokzal va 2 ta yuk stansiyasi quriladi.
Qo‘shimcha ravishda temir yo‘l xizmati sifatini oshirish: vokzallarga kirishni yaxshilash, turizm infratuzilmasini yaratish, avtoturargohlarni kengaytirish, elektropoyezdlarni sotib olish va yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatishni yaxshilash masalalari muhokama qilindi.
Powered by Froala Editor